Skip to main content
Weddings

Angara Inc Reviews

Angara Inc

Angara Inc

Los Angeles, CA
3.9 out of 5 rating, 11 Reviews
View more information

11 Reviews

Rated
3.9
out of 5.0
Recommended by 79% of couples
  • Quality of service
    3.9 out of 5 rating
  • Average response time
    4.1 out of 5 rating
  • Professionalism
    3.9 out of 5 rating
  • Value
    3.8 out of 5 rating
  • Flexibility
    3.9 out of 5 rating

Awards

  • 11

1 User photo

  • E
    Elena Married on 01/08/2022
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating

    Amazing gift)

    I received the necklace as a gift for my Birthday.
    Vintage Inspired Tanzanite and Diamond Curved Bar Pendant - looks absolutely gorgeous. I really like this gemstone!
  • Mercedes
    Mercedes L. Married on 11/07/2020
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating

    Ruby dreams

    Working with them was great I would highly recommend them. My unique fits who I am perfectly! The band was from another jeweler but my engagement ring was from Angara. They resized it twice and with ease.
  • M
    Morgan Married on 06/18/2019
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    Purchased the opal ring and found that it was indeed beautiful. Wonderful customer service.

    Angara Inc's reply:


    We were so shocked and upset after reading your comments !!! Of course we will replace the opal free of charge. No hesitation and no questions asked!!! I have notified our shipping department to email you a return shipping label. You will receive that within 24 hours. As a company we truly care about your experience and can only imagine how sad and upset you both felt at your Easter family event. Very upsetting!!! We will make this up to you as quickly as possible. If you do not see the emailed return label by early tomorrow morning...please do not hesitate to let me know. Our head master jeweler will personally watch over your ring and the opal replacement. I want to reassure you that we are here for you. We will try make this as stress free as possible at this point.

  • illustration stars

    Are you interested?

    Send a message
  • M
    Madison Married on 11/11/2017
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    I absolutely loved working with Angara. My fiance had a very specific window of time to order my engagement ring while he was out of town on business right before our big trip to Italy he was planning on proposing on. The trip was booked for half a year but he didn't want to order the ring until he knew there was no way I'd find out about it. Of course by the time he ordered, he was too late to get the ring in time. They did not leave him hanging even though it was really his fault for not knowing when he had to order by and they rushed the ring to his hotel. He got it in time and said they were incredibly supportive and communicative during the process! Not to mention the ring is AMAZING and I am so impressed he picked something so beautiful! All of their rose gold options are flawless so it wasn't that hard I guess.

    I experienced the same great service when I needed to get the ring resized. They responded to our email immediately with a free shipping label and took care of the resize in no time! When Fedex never responded to me about getting my tracking number, Angara tracked it down for me and made sure I knew exactly where my ring was at all times. It got back to me even quicker than they said it would and it is absolutely perfect.

    I can't wait to use them again to purchase my wedding band. I already have the most beautiful piece picked out and it is beyond affordable, and I am 100% confident I will get the same amazing quality and service. I live in LA so it's an added bonus I get to support a local business! My fiance did good finding them!
  • A
    Ashley Married on 08/29/2015
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    We purchased the classic low dome wedding band for my husband and it is such a nice ring for the price. He absolutely loves it and we receive numerous compliments on it. We returned a different ring with help from Barbara who made the return process simple and stress free. If you are not satisfied with your order contact Barbara as she is extremely professional and cares about the customer.
  • User1992411 2+ years ago
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    Loved the ring and got a great price on it! Internet picture was slightly different from product, but my fiance still loves it!
  • J
    Jacky Married on 07/20/2011
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    I just wanted to share with everyone that the sapphire engagement rings that we bought from Angara.com are awesome and we just love it. Apart from that the customer service rep was very helpful and she was very courteous. We will definitely recommend you to buy sapphire rings, other gemstone jewelry and diamond jewelry from Angara.com. ~ Jacky

    Angara Inc's reply:

    Hi Jacky,

    Thanks for showing interest in Angara. We always try to give our best to customers and we are grateful that you liked our collection.

    Currently we have plenty of unique designed jewelry especially for Mother's Day, visit Angara's Mother's jewelry section and I believe you will love our collections.

    Thanks,
    Ashok Nain
    Angara Affiliate Manager
    Angara.com
  • Lauren
    Lauren Married on 01/30/2016
    4.8 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      4.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    My fiance got my engagement ring here. The ring is beautiful, but has a couple problems: band is too thick to be totally comfortable, and no wedding bands fit with it (and Angara doesn't have any to go with it). But it looks great! Still trying to figure out what to do about the other issues...
  • Ed Zitron
    Ed Zitron Married on 06/10/2017
    1.4 out of 5 rating
    • Quality of service
      1.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      3.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      1.0 out of 5 rating
    • Value
      1.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      1.0 out of 5 rating

    Years as a customer, scammed on Custom Jewelry

    I've been an Angara customer for years - I've bought several different high-end custom pieces for my wife (several thousand dollars' worth), and this year decided to get her something simpler, but specific. I provided Ankit - the person I've worked with for years - a video and an image of exactly what I wanted - a simple necklace that could convert to a choker with a heart at the bottom with a diamond in it. Really simple, really obvious.

    They sent me a circular diamond on a regular necklace. I had begged them for an image of it in advance because I specifically feared they didn't get what I wanted - call it a gut feeling - and then got exactly what I feared, a circular diamond on a plain necklace.

    when I called Ankit to discuss the details, he lied to me.
    Ankit said that we didn't make it how I wanted (a heart shaped pendant with a diamond in it) because "it was a cost issue." I have spent thousands with Angara, why would I suddenly be shy? This conversation never happened.
    He then changed his story and said that we had a conversation about how "you can't just copy another design," which is false. This never happened. How do you know it never happened? Because I would have said "Okay, no worries, don't worry about making it," instead of moving ahead as we did.

    Worse still, they can't even replace it for Valentine's Day, and Ankit stuck to his completely falsified statements.

    Angara Inc's reply:

    Hello Mr. Zitron. Thank you for your review and feedback. We are honored to work with you and have looked into this matter, both via phone calls and emails.

    As Ankit explained to you, a heart shape in diamond is rare, so the cost goes up accordingly. As this was not feasible for you, you requested in writing for a round diamond necklace. As this is a standard design, there was no custom CAD work required.

    In addition, the copyright statement is correct. If a customer sends another jeweler’s design, this cannot be copied outright as this leads to copyright issues.

    As you requested the exchange to a heart-shaped diamond afterwards, we informed you that we would try our best, but couldn’t guarantee by Valentine’s Day as custom designs take longer to produce. You were informed about this in advance.

    However, we do sincerely appreciate your feedback and will be looking to refine our communication process as it didn’t meet the higher quality standards we are known for.

  • F
    Fly A. Married on 06/15/2022
    1 out of 5 rating
    • Quality of service
      1.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      1.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      1.0 out of 5 rating
    • Value
      1.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      1.0 out of 5 rating

    Don't recommend

    After successfully placing a small order, we decided to trust them with (approximately 7k USD) order and ever since it has been a chaos ! Horrible experience ! Their left hand doesn't know what the right one is doing. Apparently we arranged everything with one customer service agent and he disappeared. The company doesn't interfere because every customer is assigned to one customer service agent BS !!!!

    They don't care about the customers ! Highly not recommended!!!

    Angara Inc's reply:

    Hello dear customer- At Angara we are committed to delivering the best products & services for you. Reading your review tells us that we have not given our best & we like to take ownership to make things right. Please share your order number or email address to review the details and to come back to you with an update. We look forward to hearing from you. - Customer Experience Team - Angara
  • Susana
    Susana Married on 10/13/2018
    1 out of 5 rating
    • Quality of service
      1.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      1.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      1.0 out of 5 rating
    • Value
      1.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      1.0 out of 5 rating

    Don’t be fooled

    My husband bought me one of Angara’s opal rings as my engagement ring. It was absolutely gorgeous and just my style. I was so excited to wear it in public. I wore it almost every day, making sure to remove it before washing my hands and being mindful of it. After a few weeks, the opal stone cracked and a piece fell off. I contacted Angara about this problem and they proceeded to tell me that opal is an “extremely fragile” stone. They sent me some tips on how to care for it and if I wanted to replace the stone, it would be $350. So I let this one slide, paid the $350 and got my stone replaced. The second time I was EXTREMELY careful with my new stone. In fact, I probably wore the ring once a month, on very special occasions. I made sure to follow all their tips and not get the stone wet. Next thing I know, the stone chips again, which really caught me by surprise considering I was conscious of not even bumping my hand on things. I reach out again and they basically tell me there is nothing they can do and proceed to tell me how fragile opal is. I was so devastated but paid the $350 to replace it ONCE AGAIN and this time I make sure to buy warranty. I promised myself I wouldn’t wear it until our wedding day. Wedding day comes, I strictly used it for the ceremony and took it off for reception. The next day, I am at a restaurant eating sushi and I notice the stone is GONE. It completely fell out of its socket and if course I couldn’t find it. I reach out to Angara, ready to use my warranty only for them to tell me warranty doesn’t cover damage or loss of stones! Angara even told me I should look into getting an opal necklace instead of a ring. Why would you offer opal rings if you knew how delicate they are? My husband paid so much money for a beautiful ring and now I’m left with a stoneless ring.

    Angara Inc's reply:

    Hello Susana,

    We are sorry to hear that your experience has not been a pleasant one. We follow a simple rule of treating customers the way we would like to be treated, and in that spirit we have tried to go above and beyond.

    It is important that I mention that your ring was purchased two years ago. On the issue of the warranty, please note that we do not have any record of you purchasing a warranty in our system. Further, we have not received any proof from you to the contrary despite having requested it. Even without the warranty, we replaced the opal the first time for free. When scratches, nicks, etc kept reoccurring, we did charge you for the opal replacement. We pride ourselves on doing the right thing and treat our customers as we would like to be treated by businesses that we buy from.

    Thousands of our customers wear opal rings proudly every day without issue. It is extremely uncommon for us to need to repair or replace an opal due to chipping or scratches - the fact that you have needed this multiple times is indeed strange and most unusual. Opals, and many other gemstones, are quite durable as long as they are properly cared for.

    Best Regards,
    Barbara Stein,Sales Manager & Personal Jeweler
    Customer Service Manager