We're here to help you keep moving forward, no matter what your plans are.

Xirui
Savvy July 2019

Wedding arch decoration

Xirui, on July 3, 2019 at 3:32 PM Posted in Do It Yourself 0 19
Saved Save
Reply
Just finished this flower decoration for my wedding ceremony!! The foam is from hobby lobby, and most of the faux flowers are brought by my mom from China. This in total take me about an hour, including sticking the foams together, tie zip tie around the foam so that it can be hung, and arranging all the faux flowers. Will do another one, just to put one per corner.

Our color theme is dusty blue and peach. All the girls are gonna wear dusty blur dress, so I didn't incorporate blue here. it's just hard to find blue faux flower that looks real.

This will be the only faux flower that I'm gonna use for the wedding. Ordered the rest from Costco, Sam's, and fiftyflowers. I guess it's really possible to be your own florist!

Only 10 days until my wedding!! Feeling nervous and excited!!!

Wedding arch decoration 1

19 Comments

Latest activity by Xirui, on July 7, 2019 at 7:54 PM
  • Michaela
    Super May 2020
    Michaela ·
    • Flag

    Cute! Where will it hang?

    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    On top of the ceremony pergola! Hopefully the weather will treat it well lol
    • Reply
  • Cyndy
    Rockstar May 2019
    Cyndy ·
    • Flag
    Wow very nice!
    • Reply
  • Catalena
    Dedicated November 2019
    Catalena ·
    • Flag
    It’s gorgeous!! I love it! I’m in the process of YouTubing some tips and watch how they do it!

    And YAYYY 10 days?!? That’s exciting 🥰
    • Reply
  • Cassi
    Super October 2019
    Cassi ·
    • Flag

    Very pretty. I did all my flowers using sola wood flowers and I am in love being a florist would be fun haha. I'm still figuring out my arbor decorations

    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Thank you!!!!
    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Super excited, and busy lol
    I was using this YouTube as my guide: https://youtu.be/JLCUDlcg2JY
    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Solar wood flowers look great!! Share some pictures!!!
    • Reply
  • Cristy
    Master May 2021
    Cristy ·
    • Flag

    Those are so pretty!! Great job!

    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Thank you!!
    • Reply
  • Jennifer
    VIP October 2021
    Jennifer ·
    • Flag
    Can you come do mine?!?! OMG that's stunning!
    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Hahaha awww, thank you Jennifer!! Are you planning to do something similar?
    • Reply
  • Jennifer
    VIP October 2021
    Jennifer ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Maybe. Depends on how much of the other hand made decor I get done! Painting wooden items is becoming tedious. Lol
    • Reply
  • Clíodhna
    WeddingWire Administrator January 2030
    Clíodhna ·
    • Flag

    Well done, Xirui! You did an awesome job Smiley smile

    • Reply
  • Cassi
    Super October 2019
    Cassi ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Theres some of my sola wood flower projects. I have a lot more cause I did all the centerpieces and I will be doing the arch as well.

    Wedding arch decoration 2

    Wedding arch decoration 3

    Wedding arch decoration 4

    Wedding arch decoration 5

    Wedding arch decoration 6

    Wedding arch decoration 7
    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Thank you!!!
    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Wow they look sooooo nice!!! I love your color theme!!!
    • Reply
  • Susan
    Expert August 2019
    Susan ·
    • Flag

    That is absolutely BEAUTIFUL!!!
    I was considering using faux flowers for the arch decoration as well - you have tempted me to do so even further!

    • Reply
  • Xirui
    Savvy July 2019
    Xirui ·
    • Flag
    View Quoted Comment
    Do it!!! It's actually not hard as I thought at all!! Just start from the middle and then spread the arrangement to the two ends. I think the most important part is to add lots of greenery, to make it look more natural
    • Reply

You voted for . Add a comment 👇

×

Related articles