Skip to main content
Weddings

The Blaisdell Reviews

The Blaisdell View more information

11 Reviews

Rated
4.0
out of 5.0
Recommended by 79% of couples
  • Quality of service
    4 out of 5 rating
  • Average response time
    4.1 out of 5 rating
  • Professionalism
    3.9 out of 5 rating
  • Value
    3.9 out of 5 rating
  • Flexibility
    3.9 out of 5 rating

Awards

11
WeddingWire Couples' Choice Awards 2019 Winner

7 User photos

  • Sarah
    Sarah Married on 11/03/2018
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating

    Organized, Kind, and Helpful

    The Blaisdell was more than we could have imagined for our wedding. Recently renovated and constantly improving their features, the space was beyond gorgeous! The new LED lights in the ballroom made our ceremony and reception feel glamorous and distinct from one another. When we first toured the space, they made it so easy to reserve our space and provided a fantastic list of recommended vendors - many of whom we ended up hiring. Janet was fantastic in helping us get the venue booked and contracts complete. Kaira was amazing from that day forward. She accommodated our silly "can we come check such and such out" requests, took the time to get to know our parents and the wedding party, made sure every detail of our wedding was prepared, and was an absolute joy throughout all of it. The hugs were genuine as we said our thank you at the end of the night and wish we could get married again simply to use the space all over again. Even before we said "I do" we were recommending the venue and Kaira to others. Without a doubt...DO IT!
  • M
    Megan Married on 09/08/2018
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating

    Beautiful Venue, Fantastic Team

    Planning a wedding can be stressful, especially when you're the bride and living in a different country. But Kaira at the Blaisdell made the experience enjoyable. She worked closely with my parents, organized visits for my aprents at the venue, coordinated FaceTime calls with me, answered all our questions quickly, and helped get the venue decorated for the big day. Overall just the best day and it wouldn't have been as smooth and lovely without the team at the Blaisdell.
  • illustration stars

    Are you interested?

    Send a message
  • C
    Christina Married on 06/13/2018
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    The Blaisdell is a modern mansion that offers elegance in a romantic setting. The space is gorgeous and functional at the same time with the ballroom, parlor, the suite and more! The staff are wonderful to work with and ensure that everything is handled professionally. The preferred catering list showcases vendors that offer quality food and service. Everything is to LOVE at The Blaisdell!
  • A
    Anne Married on 05/19/2018
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    We loved working with Janet and Kaira at The Blaisdell! The ladies were so flexible when we wanted to stop by to see the space when planning. The space was really able to be transformed to our vision for the day. The large space was perfect for our guests. The parlor rooms provided a lot of overflow space for people looking to get away from the music during the night. If we had to do it again we would book at The Blaisdell all over again. The night was a fairy tale, all thanks to Janet and Kaira. Thank you!
  • Laine
    Laine Married on 10/28/2017
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    The Blaisdell has a lot going for them. A great staff that is responsive and willing to help and offer suggestions as you go through the wedding planning process, which was key for me. Everything we wanted/needed for a venue was included at The Blaisdell. We had a blank canvas for decorating and creating a dream space for our reception, which could not have gone better. The recommended vendor list was perfect, but they were also open to allowing us bring in a few of our own. If you need a venue in Minneapolis, this is definitely a place to look at!
  • K
    Kayla Married on 10/21/2017
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    We had a wonderful wedding and reception at The Blaisdell! The staff was responsive and outstanding! The ceremony, our cocktail hour, and our reception was perfect. We received several compliments from our guest about how wonderful the food was and how smoothly everything ran.
  • K
    Katrina Married on 01/21/2017
    5 out of 5 rating
    • Quality of service
      5.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      5.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      5.0 out of 5 rating
    • Value
      5.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      5.0 out of 5 rating
    The staff was wonderful, food was fantastic, truly a pleasure to work with and have it there.
  • T
    T Tapir Married on 06/05/2022
    1.6 out of 5 rating
    • Quality of service
      2.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      3.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      1.0 out of 5 rating
    • Value
      1.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      1.0 out of 5 rating

    Married in a park last week - Blaisdell has our money

    We deposited funds and signed contract in Dec 2018 with Blaisdell but didn’t anticipate Coronovirus when we signed contract. Unlike other wedding venues, Blaisdell owner was inflexible re contract - we finally decided to let them keep our $4,000 and just had a wedding in a public park last week-end, and paid another venue for small wedding. We received no value from Blaisdell - Owner conveyed with flowery language his sincere empathy/sympathy in this time of crisis — but his main objective was keeping our deposit. Be careful with this vendor.

    The Blaisdell's reply:

    Hello,

    We sincerely apologize for all the anxiety and stress you are experiencing during this unprecedented time. For all of our couples, we have offered several options during this time which include; postponing the wedding date with no fee, offering intimate weddings either indoors or in our courtyard, and in the case that couples have decided to cancel instead of postpone, we have immediately refunded them per the contract signed. We have been, and continue to be more than happy to work with our couples on rescheduling dates, or providing an intimate wedding space. We apologize if the emails and phone calls relaying that message were not received. We hope you and your families are all safe and healthy.

    - The Blaisdell
  • Zabrina
    Zabrina T. Married on 06/04/2021
    1 out of 5 rating
    • Quality of service
      1.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      1.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      1.0 out of 5 rating
    • Value
      1.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      1.0 out of 5 rating

    Total Screw Over

    They canceled on us...no refund and they want to keep our money...DO NOT SCHEDULE WITH THEM...paid in full weeks before the date ....they canceled on us and are keeping our money!!

    The Blaisdell's reply:

    Hi Zabrina,

    Your wedding was originally scheduled for April 18, 2020. As you know, there is currently a State mandated Stay at Home order through May 4, 2020. Under this Executive Order we are unable to host your wedding as originally scheduled. We sincerely apologize for all the anxiety and stress you are experiencing during this unprecedented time. Our mission is to make each and every client's experience at The Blaisdell special, unique and safe. We look forward to the opportunity to host your special day once the Stay at Home order is lifted and larger gatherings are allowed to be held. We have offered to reschedule your special day and sent you a list of available dates on March 20, 2020. Since then we have attempted to reach you via email and phone. We would be more than happy to work with you on rescheduling your date. We hope you and your families are all safe and healthy.

    - The Blaisdell
  • S
    Sarah E. Married on 10/07/2020
    1 out of 5 rating
    • Quality of service
      1.0 out of 5 rating
    • Responsiveness
      1.0 out of 5 rating
    • Professionalism
      1.0 out of 5 rating
    • Value
      1.0 out of 5 rating
    • Flexibility
      1.0 out of 5 rating

    Negative Experience with The Blaisdell

    Despite the restrictions on large social gatherings and wedding receptions,
    The Blaisdell did not offer us a refund. They did not offer a refund
    because due to our contract, we had to cancel 60 days in advance to receive
    50% of our money back. It was not an option for us to postpone our wedding
    more than once, which was the solution they offered. We had been looking
    forward to holding our wedding ceremony and reception at The Blaisdell for
    over a year and half and we were disappointed with our experience with
    their team.

    The Blaisdell's reply:

    Hi Sarah,

    In these uncertain and stressful times, it has been our goal to be a resource to our couples and help ease stress. We sincerely apologize if you feel your experience has been any different.

    We have worked with many clients to navigate these uncertain times. It is not our strategy to postpone weddings - having to postpone is an unfortunate reality of this current unprecedented pandemic. We rescheduled the date of your event and were working with you to reschedule another time. As you note, at this time we do not know exactly when we will be able to host larger gatherings. Much to our regret, you have decided to cancel before we know whether or not we will be able to host weddings this summer.

    While we are sad you have made the decision to cancel, we understand and sincerely wish we could host your event as originally planned. We processed your refund immediately after you made the decision to cancel.

    We pray that your families are all healthy and well during these times and wish you two nothing but the best.

    - The Blaisdell